Wednesday, November 05, 2008

Ingin melihat orang lain lebih cantik

Idea ini sangat mudah tetapi unik - mahu melihat diri sendiri cantik dan berkongsi rahsia kecantikan dengan orang lain. Bisnes ini hanya dapat dilakukan oleh mereka yang pentingkan kebersihan, personaliti menarik dan yang penting, mahu menolong orang lain kelihatan cantik.

Kebanyakan bisnes kecantikan bermula dari rumah. Tak perlulah anda melihat syarikat yang besar seperti Clara International, cukup melihat syarikat kecil tetapi ada daya saing. Bermula dengan kecil-kecilan di rumah. Maknanya, pelanggan hanyalah kawan-kawan dan jiran.

Bisnes tidak akan berkembang jika duduk diam. Akhirnya syarikat kecil ini mampu meletakkan jenama sendiri di kalangan pengguna.

Menjaga kecantikan bukan sekadar pakaian yang cantik malah menjangkau setiap inci anggota badan. Ambil contoh kulit. Ada orang yang hendakkan produk untuk mencerahkan kulit mereka secara semula jadi, bukannya menggunakan bahan kimia. Jadi ada ramuan tradisi yang dapat digunakan. Ramuan-ramuan ini bertindak mengekalkan kelembapan kulit dan aktioksida yang menghalang radikal bebas selain daripada ekstrak yang memberi kesegaran kepada kulit.

Daripada ada syarikat kecil, anda boleh kembangkan dengan orang-orang muda. Caranya ialah membuka pusat latihan. Dapatkan pelatih, sediakan kemudahan pembiayaan dan anda mula mencipta keajaiban menjana pendapatan melalui kursus dan latihan. Anda boleh menjalin kerjasama dengan Majlis Amanah Rakyat (Mara), Sirim Berhad, Institut Keusahawanan Negara (Isken) dan Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun).

Bisnes kecantikan tidak akan malap kerana kesedaran orang ramai terhadap penjagaan diri semakin bertambah. Mereka juga ingin merasai bagaimana kelihatan cantik, menarik dan menawan.

No comments:

Post a Comment