Monday, April 21, 2008

Cakar harimau: Tips kebahagiaan rumah tangga

Penulis: Siti Nor Bahyah Mahamood, Zahazan Mohamed, Mohammad Nizam Abdul Kadir
Penerbit: Telaga Biru Sdn Bhd, Kuala Lumpur.
Muka surat: 104

"Apabila seseorang itu kasih akan saudaranya maka beritahulah dia bahawa dia kasihkannya". (Riwayat Abu Daud dan Tirmizi)

Panduan untuk anda, pasangan anda, remaja yang akan mendirikan rumahtangga, pengantin baru, pengantin veteran dan pasangan bermasalah. Teks dipermudahkan dalam bentuk byline, flasher, quotation, nota ringkas, sub-tajuk dan kisah. Gambar foto yang real memberi gambaran bahawa kebahagiaan rumah tangga adalah sesuatu yang real dan mudah dicapai.

Ilustrasi menarik, humorous dan merehatkan pembacaan anda. Sebanyak 104 muka surat yang penuh warna-warni menarik. Ayat Al-Quran, hadis dan doa yang amat berguna untuk hafalan dan rujukan.

Dalam aspek rumah tangga, wujud kasih sayang dan cinta antara suami isteri. Ia perlu dizahirkan. Biasanya isteri banyak dan pandai menzahirkannya. Suami pula biasanya kurang romantik dan kurang menzahirkannya. Walau bagaimanapun, setiap pasangan perlu memulakannya. Jangan hanya mengharap pasangan anda menzahirkannya sedangkan anda hanya diam membatu diri.

Pepatah menyebut: "THE MORE YOU GIVE THE MORE YOU GET."

No comments:

Post a Comment