Monday, April 28, 2008

Amalan ibadah zikir dan doa terpilih

Pengarang: Ustaz Azahari Ibrahim
Muka surat: 280

Doa merupakan titian antara hamba dengan Allah. Di dalamnya terjalin hubungan yang mantap dan menjadi sumber utama kekuatan rohani. Di dalam doa juga tersimpan seribu satu harapan akan dimakbulkan dan kebimbangan jika tidak diperkenankan. Jiwa yang diselimuti kehampaan dan kebingungan menjadi tenang dan damai jika menggunakan doa sebagai penawar. Begitu juga fizikal yang mengalami gangguan akan menjadi pulih jika disertai permohonan kepada Allah swt.

Kemurkaan Allah akan menyelubungi kehidupan seseorang jika tidak mahu menyerahkan segala ketentuan hidup kepadaNya. Melalui amalan ibadah dan doa yang betul akan menghasilkan keinginan yang dihajati. Amalan ibadah, zikir dan doa terpilih hendaklah diniatkan kerana ibadah kepada Allah swt, jangan semata-mata kerana sesuatu fadhilat atau untuk menyelesaikan masalah saja. Dengan demikian, Insya Allah setiap hajat akan diterima dan diberkati Allah.

Semoga buku ini menjadi panduan dalam melaksanakan amalan-amalan ibadah, zikir dan doa-doa yang dapat membantu seseorang menyelesaikan masalah kehidupannya, Insya Allah.
Post a Comment