Wednesday, September 17, 2008

Bisnes program playground

Kanak-kanak lebih mudah belajar melalui bermain. Ketika berusia dua hingga empat tahun, mereka memerlukan aktiviti yang boleh merangsang prkembangan minda dan belajar untuk memahirkan diri dengan kemahiran sosial.

Belajar sambil bermain lebih menghiburkan di samping membantu perkembangan fizikal, intelektual dan emosi supaya pembentukan kanak-kanak menjadi lebih seimbang.

Pembelajaran boleh dibuat di rumah dengan persekitaran yang kondusif dan sesuai dengan cita rasa kanak-kanak. Bagi yang ingin meneroka bisnes ini secara serius, anda boleh belajar pelaksanaan konsep program playground dengan modal RM2,500.

Setelah melalui kursus dan latihan, anda boleh mula mengenakan bayaran dari RM100 hingga RM150 mengikut topik iaitu deria, haiwan, warna, sains atau bahasa. Terpulang kepada anda bagaimana hendak menguruskan masa permainan tetapi sebaiknya ialah lapan minggu. Hari yang sesuai pula ialah hari Sabtu atau Ahad selama satu jam setiap hari.

Bagi pengusaha tadika, program playgroup ini sangat sesuai untuk pelajar mereka. Selain memberi kemahiran tambahan, pelajar turut mendapat teknik baru dalam pembangunan diri yang menyeluruh. Ibu bapa berpuas hati dan bisnes tadika secara tidak langsung akan mendapat imej yang positif.

No comments:

Post a Comment