Saturday, January 08, 2011

Ted Williams, berubah selepas 48 jam

Dalam masa 48 jam, Ted Williams menjadi sensasi di Internet kerana memiliki ‘suara emas’ yang sesuai dipadankan dengan penyampai atau deejay radio di Amerika Syarikat. Pengguna Internet yang menggunakan enjin carian Yahoo! untuk mencari Williams terdiri daripada 56 peratus lelaki dan 94 peratus pengguna yang mencari Williams di laman sesawang memperolehi pendapatan kurang daripada US$50,000 setahun.

Google mencatatkan bilangan pengguna yang mencari nama Williams hari ini adalah setara dengan isu-isu hangat di negara itu seperti Wiliam Daley menjadi Ketua Staf Rumah Putih dan penulis sukan Biston adalah seorang pelaku homoseksual. Manakala AOL menyifatkan ‘Ted Williams’ termasuk dalam lima senarai yang teratas dalam tempoh dua hari lepas. Digg.com pula melaporkan nama tersebut adalah paling ramai yang dicari pada hari rabu lepas.

Kisah menarik pada Williams ini jarang berlaku kepada orang lain. Seorang lelaki yang meminta wang daripada orang ramai di tepi jalan raya dengan memegang kepingan kotak yang tertera tulisan tentang keadaan hidupnya, hari ini suaranya didengar di seluruh Amerika Syarikat dan menjadi perhatian di Internet.

Barangkali keadaan itu hanya berlaku di Amerika dan dia sendiri tidak mempercayainya. ‘There's no way in the world that I could ever imagine that I would be [here].’

No comments:

Post a Comment