Tuesday, August 19, 2014

Kemiskinan bukan penghalang untuk capai kejayaan - Najib








Kemiskinan bukan penghalang untuk mencapai kejayaan jika ia disertai dengan semangat serta keinginan yang kuat, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib berkata, semangat yang kental, kesabaran, sentiasa berusaha serta mempunyai cita-cita tinggi merupakan pendorong utama untuk berjaya dan semua itu mampu mengatasi kekayaan harta benda yang dimiliki.

"Ia bukan sama ada kamu miskin harta namun apa yang penting jika kamu kaya dari segi peribadi, kuat semangat, tekun, mempunyai keazaman dan impian yang tinggi.

"Itu lebih penting daripada kemudahan dari segi material, kejayaan dari segi kewangan. Kalau kita ada semangat tabah dan cekal...ia asas kepada kejayaan," katanya ketika berucap melancarkan program TV 1Malaysia Ikon di sini, hari ini.

Najib menarik perhatian apabila berkata Malaysia merupakan sebuah bumi bertuah kerana terdapat banyak peluang yang diwujudkan oleh kerajaan untuk rakyat daripada pelbagai latar belakang mengubah khidupan masing-masing ke arah yang lebih baik. – BERNAMA

(Utusan Malaysia, 19 Ogos, 2014)


 

No comments:

Post a Comment