Monday, July 14, 2014

Panduan dan strategi motivasi diri






Penulis: Sharifah Akmam Syed Zakaria
Tahun: 2005
Penerbit: Utusan Publications & Distributors Sdn Bhd, Kuala Lumpur.
Muka Surat: 200

Buku ini merupakan panduan bagi mereka yang mahu mengharungi kehidupan seharian tanpa mengira bidang yang diceburi. Ia bertujuan mendorong diri ke arah kekuatan dan ketahanan mental dan spiritual.

Motivasi juga merupakan sebahagian daripada aspek pengurusan diri. Kadangkala seseorang itu mempunyai semangat yang tinggi dalam menjalani kehidupan seharian tetapi ada ketikanya semangat berkobar-kobar itu hilang entah ke mana. Melalui buku ini, diharapkan para pembaca boleh membantu diri agar terus bersemangat meneruskan perjuangan hidup.

Buku ini juga diharapkan boleh membantu ke arah penambahbaikan dalam beberapa aspek penting kehidupan. Ia menyediakan langkah demi langkah untuk mencari jawapan bagi beberapa persoalan yang sering ditanyakan kepada diri sendiri. Terdapat beberapan latihan berbentuk penilaian diri dan penekanan tertentu yang memberikan peluang untuk menangani sebarang masalah yang berkait dengan diri sendiri.

Buku ini bukan sekadar menyampaikan isi kandungan tentng motivasi diri tetapi memberi panduan tetang "bagaimana hendak melakukan dan melaksanakannya".

No comments:

Post a Comment