Thursday, April 14, 2011

Surat khabar menjana wang





Surat khabar memberi banyak idea untuk menjana wang sendiri dengan cara yang mudah. Caranya sangat mudah. Setiap hari ada-ada saja berita, isu atau laporan berkaitan ucapan pemimpin-pemimpin negara. Ucapan-ucapan ini boleh dikumpulkan dan diterbitkan dalam bentuk bahan bercetak, cakera padat, coffee table atau dibuat dokumentasi.

Menyediakan sebuah buku yang menarik perlukan sedikit kreativiti khususnya kulit luar dan lay out. Kepadatan buku juga akan mempengaruhi minat bakal pembeli untuk melaburkan wang mereka kerana buku jenis ini dianggap eksklusif. Sumber dari surat khabar adalah lebih mudah, murah dan boleh disimpan berbanding pergi sendiri ke majlis perasmian pemimpin negara semata-mata untuk mendapatkan ucapan mereka.

Cara mengumpul ucapan pemimpin adalah mudah. Setiap hari kita boleh dapatkan daripada surat khabar edisi dalam talian atau jika ada wang, kita boleh beli surat khabar lama secara pukal untuk mendapatkan petikan kata-kata yang lebih segar, kuat dan mempunyai pengaruh kepada pembaca. Kumpulkan petikan kata-kata ini bersama gambar. Apabila sudah banyak, koleksi ini boleh dikumpulkan, diedit dan dibuat buku. Di samping dapat menambah koleksi bacaan, ia juga boleh menjadi katalis kepada minat membaca dan menambahkan lagi jenis bacaan seperti itu. Semakin banyak ucapan dan petikan dijadikan koleksi, secara tidak langsung kita membina pendapatan pasif untuk masa depan.

No comments:

Post a Comment