Monday, December 27, 2010

Piala Suzuki AFF, Malaysia 3 Indonesia 0

The Jakarta Post memetik ramalan Timbalan Presiden FAM, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah pada 24 Disember 2010 lalu yang menyatakan pasukan Harimau Malaya akan menang 3 – 0 ke atas Indonesia dalam pusingan pertama Piala Suzuki AFF 2010.

‘Saya meramalkan kami akan menang 3-0 di Kuala Lumpur,’ seperti yang dinyatakan oleh tempointeraktif.com.

Beliau menambah kemenangan 3-0 akan meningkatkan peluang Malaysia untuk menang dalam pusingan kedua di Jakarta pada 29 Disember ini. Kemenangan ini boleh dicapai kerana pasukan Malaysia sedang berada di puncak semangat yang tinggi untuk menang dan akan ‘menjadi titik peralihan dalam peningkatan kualiti bolasepak di negara itu.’

Dalam ruangan komen di akhbar atas talian, pembaca memberi respons yang sangat menarik. Antaranya ialah,

Paul, Bali Sat, 25/12/2010 - 08:12am
Hey Malaysia - why not predict 5-1? Or maybe 8-0? Does that make you feel better? NOT in your dreams, guys!!! Go go go Indonesia

Iggy, Irvine, USA Sun, 26/12/2010 - 09:12am
3-0 really? c'mon Malaysia at least show a little humility after we pounded u 5-1 like less than a month ago... jus saying.

Memang ramai yang melihat perlawanan malam tadi sukar ditentukan milik siapa kerana kedua-dua pasukan menunjukkan kekuatan yang seimbang. Namun kelebihan menjadi tuan rumah memberi ruang kepada Malaysia untuk mencari mata awal.

Sebaik-baiknya, ramalan 5-0 wajar diletakkan kerana sesetengah orang mempunyai tuah atau disebut ‘mulut masin.’

No comments:

Post a Comment