Tuesday, February 09, 2010

Permainan tag lazer

Ingin mencari bisnes yang memberikan anda kejutan kerana diserbu pelanggan? Baik anda fikirkan pusat permainan tag lazer yang mula terkenal di luar negara.

Permainan tag lazer kian popular seperti mana paint ball, dan memulakan pusat rekreasi tag lazer menjadikan anda bebas menjana pendapatan sendiri. Walaupun banyak melibatkan kos bagi memulakan bisnes seperti ini tetapi keuntungan yang diperolehi tidak mampu ditolak begitu sahaja.

Anda perlu memikirkan kos untuk membeli peralatan permainan ini dari RM10,000 hingga RM50,000 bergantung pada jenama dan kualiti.

Pendapatan dalam bisnes ini dijana daripada pelanggan yang datang dan ketagih untuk bermain. Anda juga boleh adakan kad keahlian secara bulanan. Pelanggan dalam bisnes ini juga boleh dipelbagaikan seperti korporat, sekolah dan kelab. Pada masa yang sama , strategi pemasaran anda harus juga lebih luas dan meliputi perlawanan tag lazer, penyediaan makanan dan minuman termasuk majlis-majlis sosial.

Ada sesetengah usahawan bisnes ini membentuk pasukan dan mengadakan perlawanan setiap bulan dengan menyediakan hadiah kepada pemenang. Barangan yang berkaitan dengan perlawanan ini seperti baju, topi dan pelekat dapat melonjakkan bisnes ini dengan cepat.

Objektif awal apabila anda meneroka bisnes ini ialah mendapatkan seberapa ramai pelanggan untuk datang dan mencuba permainan ini, dan tentunya sebahagian besar akan datang kembali sebagai pelanggan tetap.

Bagi menggalakkan mereka terus bermain, sediakan kupon 2+1 di mana dua kali bermain akan diberi percuma untuk satu perlawanan ataupun anda boleh bekerjasama dengan masyarakat di sekitar untuk perlawanan persabahatan sebagai sebahagian daripada promosi tag lazer ini.

No comments:

Post a Comment