Thursday, August 07, 2008

Wanita dakwa suami warga Pakistan larikan bayi

Seorang wanita tempatan mendakwa suaminya seorang rakyat Pakistan melarikan bayi lelaki mereka yang berusia hampir tiga bulan ke Dubai bulan lalu.

Salwanis Maaz, 31, berkata, suaminya, Nasir Mahmood Qadri Nisar Ahmed, 39, menghilang bersama Muhammad Bilal Nasir Mahmood Qadri selepas keluar dari rumah pada 26 Julai lalu atas alasan hendak menunjukkan bayi mereka itu kepada sepupunya di sini yang mahu pulang ke Pakistan.

''Kejadian itu berlaku pada kira-kira pukul 7 pagi. Dia tidak membenarkan saya mengikutnya atas alasan ini adalah perjumpaan peribadi.

''Ketika itu saya rasa hairan sedikit kerana ini kali pertama dia tidak benarkan saya ikut dia," katanya.

Salwanis menyatakan demikian pada sidang akhbar di Pejabat Sekretariat Putera UMNO di sini hari ini yang turut dihadiri Ketua Putera UMNO, Datuk Abdul Azeez Abd. Rahim.

Menurutnya, dia yang risau selepas gagal menghubungi dan mencari suami serta anaknya pada hari yang sama mengambil keputusan membuat aduan di Balai Polis Lapangan Terbang Antarabangsa (KLIA) di Sepang.

Bagaimanapun dia terkejut apabila dimaklumkan oleh polis yang membantunya menghubungi pegawai Jabatan Imigresen bahawa suaminya telah menaiki penerbangan pada pukul 11.14 pagi menuju ke Dubai.

Tidak sangka

''Saya tidak sangka kejadian malang ini akan menimpa kerana suami saya seorang yang baik malah dia tidak pernah mengasari saya dan anak," ujarnya.

Menceritakan lebih lanjut, Salwanis berkata, suaminya merupakan ahli perniagaan dan mereka bersama-sama membuka sebuah pasar raya di Serdang Perdana dekat sini.

Dia mengenali suaminya menerusi Internet pada Mac tahun lalu dan kemudian melangsungkan perkahwinan di sini selepas lima bulan berkenalan.

''Sebenarnya, ibu bapa saya tidak menyetujui perkahwinan kami namun mereka akhirnya terpaksa akur dengan kehendak kami,'' katanya.

Menurutnya, dia kini terpaksa menanggung beban kewangan kerana perlu membayar pinjaman kereta dan sewaan premis perniagaan mereka.

[Utusan Online, 07/08/2008]

1 comment:

  1. Anonymous1:02 PM

    ALLAH subhanaallahuwataala Name, Who is the most Affectionate, the most Merciful

    ASSALAMU ALAIKUM WARAMATULLAH WA BARAKATUHU



    Allah subhanaallahuwataala blessing Syedna Muhammad sallallaho alyhe wassallam alway help you & your all the family in both world & inshaAllah bring junnah.

    I am Nasir Mahmood Qadri & i read that news today & i am very sad that my story not true & people take own benefit & what i & my wife face in Malaysia nobody wrote but i said thank you very much & i forgive all the muslim reporter mistake & request please dont attack Quran & Sunnah mubarak & islam that all.

    thanks brother

    Allahhafiz

    ReplyDelete