Monday, June 16, 2014

Chicken soup of the soul berfikir positif





Penulis: Jack Canfield, Mark Victor Hansen dan Amy Newmark
Tahun: 2013
Penerbit: PTS Professional Publishing Sdn Bhd, Batu Caves, Selangor.
Muka Surat: 412

Buku ini telah terjual di merata negara dan diterjemahkan ke dalam banyak bahasa termasuk Bahasa Melayu. Pembaca tidak akan jemu membaca 101 cerita yang menggugah emosi, merangsang semangat dan menceriakan hidup ini dihimpun daripada pelbagai pengalaman individu berlainan. Setiap cerita ada keistimewaan yang tersendiri. 101 cerita ini berbeza tetapi ada tujuan yang sama iaitu menceriakan hidup kita.

Ramai orang berkongsi penderitaan yang sama. Walaupun begitu cara setiap orang menghadapinya adalah berbeza. Mereka berkongsi kebahagiaan mereka selepas mengalami kesusahan hidup. Satu daripada cerita ini mungkin betul-betul sedang ataupun pernah dialami oleh kita.

Ketenangan adalah sumber kebahagiaan. Ketenangan hati datang apabila kita percaya setiap kesusahan hidup akan berakhir dengan kegembiraan. Kita percaya dan kita berjaya. Cerita di dalam buu ini memberi inspirasi baru kerana meneruskan hidup dengan lebih bersemangat. Antara kisah menarik dalam buku ini ialah setiap hari adalah keajaiban, keriangan semasa kanak-kanak, menemui diri saya yang sebenar, terus berjalan walaupun lumpuh, keindahan dalam kekecewaan dan kegembiraan ada di mana-mana.
 

No comments:

Post a Comment