Monday, January 07, 2013

Ikut arahan jurulatih untuk menang





Kemampuan pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menjuarai Piala Sumbangsih 2013 amat membanggakan. ATM yang jarang-jarang sekali menjadi pasukan hebat dalam sejarah bola sepak negara memperlihat peningkatan yang ketara dalam pelbagai aspek yang diperlukan oleh sebuah pasukan yang hebat.

Selepas kalah dalam perlawanan akhir Piala Malaysia 2013 kepada Kelantan, ATM menyusun strategi bagi memperkemaskan jentera serangan, memperkukuh barisan pertahanan dan memantapkan mental pemain. Kesungguhan TM terserlah hingga minit terakhir permainan melalui jaringan penyamaan yang cantik.

Penentuan juara ditentukan oleh sepakan penalti yang berakhir dengan kemenangan 4-3.

Ciri paling menarik pasukan juara ATM kali ini ialah semangat juang untuk menjadi pasukan terbaik. Resepi juara perlukan adunan dari pelbagai sudut seperti kekuatan mental, ketangkasan fizikal dan koordinasi setiap pemain. Arahan jurulatih dari tepi padang amat penting dan mematuhi arahan adalah karektor pasukan juara.

Pasukan yang sering kali menidakkan arahan jurulatih akan pincang di tengah padang dan menjadi belasahan pasukan lawan. Banyak pasukan yang hebat dan memuncak suatu ketika dulu hanya tinggal nama pada hari ini gara-gara pemain yang memandang rendah arahan dan strategi jurulatih.

Tahniah ATM.

 

No comments:

Post a Comment