Wednesday, October 21, 2009

Jual e-book dan video tutorial

Perniagaan Internet tidak terbatas. Dengan konsep "apa sahaja yang boleh dijual, semuanya boleh dimasukkan ke dalam Internet." Dari jual minyak kelapa, lintah hinggalah percutian ke Maldives, bisnes melalui Internet terus berkembang biak.

Ada bisnes Internet hanya bermula dengan menjual peta dan bendera.

Menjual e-book dan video tutorial tentang apa sahaja perkara menjadi trend untuk mencari wang. Usahawan Internet akan menggunakan apa sahaja cara untuk memasarkan produk supaya maklumat berkenaan sampai kepada pengguna.

Jualan produk seperti ini semakin mendapat mendapat sambutan kerana tidak ada had masa untuk berniaga di Internet. Dengan laman web yang ringkas, bisnes ini boleh menjana RM500 sehari, RM2,500 seminggu dan RM10,000 sebulan.

Produk yang hendak dipasarkan boleh jadi hobi, idea, kemahiran, pengalaman, pengetahuan, teknik, MLM, kisah kejayaan atau apa-apa sahaja yang boleh dijual. Internet adalah medium yang sangat berkesan untuk membantu produk anda ke seluruh dunia. Operasi bisnes di Internet ialah 24 jam sehari, 7 hari seminggu dan 365 hari setahun.

Tanpa mengambil kira latar belakang anda, tips dan panduan yang diperolehi daripada e-book dan video tutorial dapat membantu anda menjana pendapatan sehingga empat angka sebulan.

Bagi menarik bakal pelanggan membeli produk anda, perkataan yang mempunyai kuasa tarikan berganda boleh digunakan seperti "Video tutorial buat duit dengan blog," "Buat duit percuma dengan blog anda," "Cara membuat wang dari bilik tidur" dan "Rahsia Jutawan Internet." Ayat-ayat begini dapat menarik perhatian dan keinginan pelayar Internet untuk memiliki produk yang anda tawarkan itu.

No comments:

Post a Comment