Wednesday, August 04, 2010

Kezaliman Yahudi

Ramai yang sebak dan mengalirkan air mata apabila melihat seorang kanak-kanak Palestin yang berumur lima tahun menangis sambil meronta-ronta semasa menyaksikan askar-askar Yahudi membawa pergi ayahnya. Yahudi menggunakan askar untuk menangkap ayah kanak-kanak ini yang dituduh mencuri air bagi mengairi kawasan tanaman keluarga. Walaupun ada surat kebenaran dari Pihak Berkuasa Palestin, Yahudi tidak mengendahkannya.

Kanak-kanak ini menangis dan meronta kerana beliau faham sebaik sahaja ditangkap askar Yahudi, itulah kali terakhir dia melihat ayahnya hidup.

Kezaliman Yahudi dan askar-askar Yahudi tidak pernah padam. Sejak zaman para nabi dan anbia, mereka menzalimi masyarakat yang menumpangkan mereka hidup termasuk Palestin sendiri. Hari ini kezaliman Yahudi berlaku di hadapan mata kita tanpa dapat dibuat apa-apa. Setiap hari Yahudi menangkap, mengurung, mendera dan membunuh orang Palestin sama ada bayi, kanak-kanak atau orang tua, lelaki atau perempuan. Kezaliman Yahudi semakin bermaharajalela.

Yahudi telah dihalang daripada memiliki tanah air sendiri kerana kezaliman mereka juga. Walaupun mendapat naungan kuasa-kuasa besar seperti Amerika Syarikat, Britain dan Perancis, Yahudi masih gagal mewujudkan keamanan di Palestin. Setiap masa kehidupan Yahudi diancam, sama ada oleh pemuda-pemuda Islam yang menyerahkan seluruh kehidupan mereka untuk jihad melawan Yahudi ataupun bayang-bayang hitam yang menyelubungi hati setiap orang Yahudi ini.

Penderitaan rakyat Palestin menyentuh hati nurani setiap orang yang memahami kesusahan mereka. Insya Allah suatu hari nanti Palestin akan bebas dan Yahudi akan diburu ke merata tempat. Masyarakat Islam mesti terus berdoa dan berharap akan muncul ‘Salahuddin Al Ayubi ke-2’ bagi membebaskan Palestin- bumi para anbia, membebaskan Masjidil Aqsa dan menenggelamkan keegoan pendokong-pendokong zionis yang menzalimi manusia selama ini.

No comments:

Post a Comment