Sunday, April 04, 2021

Banyak cara mengesan masalah



Seorang bos sebuah syarikat automatif mengambil sebuah teksi untuk pulang ke rumahnya.

Beliau baru sahaja tiba dari luar negara dan tidak memaklumkan kepada anak buahnya untuk menunggu di lapangan terbang. 

Pemandu teksi tidak sedar yang dia sedang membawa bos kepada syarikat kereta yang dijadikan teksi itu. Jenama teksi tersebut sentiasa mendapat rungutan berkaitan ‘power window’.

Tiba di plaza tol, pemandu teksi ini tidak menurunkan cermin kereta sebaliknya membuka pintu untuk membayar tol. 

Bos tadi bertanya kenapa beliau tidak turunkan cermin kereta lalu dimaklumkan oleh pemandu teksi bahawa cermin keretanya bermasalah. 

Bila pulang ke tempat kerja, bos tadi bermesyuarat dengan stafnya bagaimana mereka boleh mengatasi masalah ‘power window’ kereta keluaran mereka. 

Selepas tiga bulan, bos itu mengisytiharkan masalah ‘power window’ kereta keluaran mereka telah diatasi.

No comments:

Post a Comment