Thursday, December 09, 2021

Aura keyakinan diri


Apabila kita merasa hebat, dunia luar bertindak balas seiring dengan fikiran kita. 

Ketika di Brunei, saya selalu menggilap kasut setiap kali mahu berjumpa dengan bakal pelanggan bagi urusan bisnes. 

Pada saya, kasut kulit yang bersinar-sinar dan memantulkan cahaya melambangkan aura keyakinan diri yang hebat. Apabila berpindah ke tempat lain, saya turut melakukan perkara yang sama. 

Di pejabat tempat kerja yang baru, saya akan pastikan kasut berada dalam keadaan berkilat, bersih dan kemas, stoking yang selesa dan padanan warna baju dan seluar yang menyenangkan. 

Ketika berjoging, saya juga pastikan keadaan yang sama kerana akan berhadapan dengan orang ramai yang turut berjoging. 

Setiap kali kita melakukan rutin yang meningkatkan aura keyakinan diri, adalah lebih baik kita meneruskan rutin tersebut supaya dapat membantu meneruskan kesinambungan kejayaan.

Jadikan ia sebagai motivasi yang kuat dalam minda dan jiwa kita.


No comments:

Post a Comment