Monday, November 25, 2013

Unstoppable






Penulis: Nick Vujicic
Tahun: 2012
Penerbit: WaterBrook Press, Colorado, Amerika Syarikat.
Muka Surat: 240


Nick Vujicic merupakan seorang penceramah motivasi, pendakwah, penulis dan pengarah kepada pertubuhan bukan kerajaan Life Without Limbs. Nick menjadi sumber inspirasi yang hebat kepada ramai orang di seluruh dunia, berucap di khalayak tentang menghadapi cabaran dan mencapai impian hidup.

Beliau tinggal agak lama di Australia namun kini menjalani kehidupan di Selatan California bersama isteri, Kanae. Jutaan orang seluruh dunia mengenali Nick melalui senyumannya dan mesej-mesej motivasi yag disampaikan.

Di sebalik kelahiran tanpa lengan atau kaki, cabaran hidup Nick yang dilalui tidak pernah menghalangnya untuk merasai nikmat hidup sepertimana orang normal lain, mendapat kerjaya yang sesuai dan juga merasai nikmat bercinta.

Nick menghadapi semua ujian dan kesusahan hidup dengan memberi tumpuan kepada kenyataan bahawa dirinya diciptakan dengan keunikan untuk tujuan tertentu iaitu hidupnya ada nilai dan merupakan hadiah kepada orang ramai. Biar apa pun kekecewaan dan masa-masa sukar dalam hidup, Tuhan sentiasa bersama.

Dalam buku Unstoppable ini, Nick berkongsi pelbagai cabaran dan kesusahan hidup merangkumi krisis peribadi, perhubungan, cabaran kerja dan kerjaya serta keprihatinan terhadap kesihatan dan kecacatan.

Melalui kisah sebenar kehidupannya dan pengalaman pelbagai orang, Nick menerangkan bagaimana kita dapat memberi reaksi kepada pelbagai isu di atas.

Memiliki buku ini memberi inspirasi kepada kita untuk menghadapi isu-isu peribadi yang mungkin tidak dapat difahami oleh orang lain, yang tidak difahami oleh isteri, rakan-rakan, ketua ataupun kejiranan.


 

No comments:

Post a Comment