Saturday, September 04, 2021

Kuasa senyuman


Semasa melangkah masuk ke sebuah premis perniagaan, saya disambut tanpa senyuman oleh pegawai khidmat pelanggan yang bertugas di kaunter masuk. 

Serta-merta niat berurusan di premis tersebut saya batalkan dan terus beredar. 

Selang beberapa hari, saya datang semula ke situ tetapi disambut dengan senyuman dan sapaan ‘Selamat Datang’. 

Dengan senang hati saya bersedia untuk berada lebih lama di situ. 

Dalam bisnes atau perkhidmatan, menghargai pelanggan adalah kunci kepada keuntungan. Pelanggan akan menghargai premis yang sedia menghargai kehadiran mereka. 

Sapaan dan senyuman membuatkan pelanggan merasa dirinya dihargai. 

Khidmat pelanggan memang penting dan berharga. Tanpa khidmat pelanggan yang cemerlang, anda tidak akan mendapat pelanggan dan tiada pelanggan bermakna tiada bisnes.


No comments:

Post a Comment